دانلود کتاب فراموش خانه و فراماسونری در ایران، ۳ جلد کامل

فراموش‌خانه و فراماسونری در ایران کتابی است از دهه هزار و سیصد و چهل خورشیدی، نوشته مورخ، اسماعیل رائین در سه جلد که ابتدا در ایتالیا و سپس در ایران به چاپ رسید. در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است. در این کتاب دهها کلیشه از مدرک عضویت، سوگندنامه، دعوتنامه به مجالس و تصاویر ایرانیان فراماسون ملبس به جامهٔ فراماسون‌ها آورده شده است.

این کتاب بکمک ساواک تهیه شد. اسدالله علم به نصیری دستور داد که مدارک تهیه و در اختیار رائین گذاشته شود.

سه جلد کتاب اسماییل رائین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد فراماسونری در ایران است.جلد اول کتاب شامل مقدمه ای بر فراماسونری و پیشینه آن است٬جلد دوم به ساختار لژهای فراماسونری و تاریخچه آن‌ها در ایران می‌پردازد و در جلد سوم طور اختصار لژهای ایران را واکاوی می‌کند.

در ایران کتابها و نوشتارهای ضد فراماسونری که عمدتاً توسط نویسندگان مذهبی، ملی گرایان، رادیکال و بنیاد گرایان منتشر شده است، روش بیان تلخ ضد ماسونری اسمائیل رایین را دنبال می کنند که ماسون‌ها را به تمام انواع توطئه‌ها علیه ملت ایران متهم می کرد. تم تکراری این کتاب‌ها ارتباط ماسونری به نظریه توطئه جهانی انگلیس-صهیونیسم است. هرچند این کتابها اطلاعات اندکی بر کارهای رایین می افزایند.

هوشنگ شهابی در فصلی با عنوان “هذیان گوئی در تاریخ نگاری ایرانی” در مورد اسماعیل رائین و کتاب معروفش فراموشخانه و فراماسونری در ایران چنین می‌نویسد:

«اسماعیل رایین، مورّخ تاثیر گذار پیش از انقلاب اسلامی، کتابی چند جلدی در مورد فراماسونری منتشر کرد که در آن تقریباً همه نخبگان جامعه را به فرمانبری از فراماسون‌ها متهم نمود.»

رایگان

لینک کوتاه : https://bookbaz.ir/?p=2918
نویسنده : اسماعیل رائین
ناشر : انتشارات امیرکبیر
سال انتشار : 1357
زبان کتاب : فارسی
نوع فایل : PDF (نسخه اسکن شده)
تعداد صفحات : 713-756-776
(ISBN) شابک : -
قیمت کتاب درآمازون : -
حجم فایل : 32 MB

faramoshkhana